Zgodnie z harmonogramem kontroli zewnętrznej w dniach 29.10 – 9.11.2012 r. w ZSP nr 2 RCKUiP w Łowiczu odbyła się ewaluacja zewnętrzna w obszarach „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły” oraz „Zarządzanie szkołą” przeprowadzona przez wizytatorów ds. ewaluacji Kuratorium Oświaty w Łodzi tj. Pani Ewa Maciejewska i Pani Elżbieta Napióra.
Ewaluacji (kontroli) w postaci ankietowania poddani byli uczniowie klas III i IV technikum wszystkich kierunków oraz uczniowie klas II i III zasadniczej szkoły zawodowej, wszyscy nauczyciele pracujący w zespole i rodzice. Ponadto zostały przeprowadzone wywiady z grupą nauczycieli, uczniów, samorządu uczniowskiego, grupą rodziców, pracodawców współpracujących ze szkołą oraz z dyrektorem, wicedyrektorami i pracownikami niepedagogicznymi szkoły. W wyniku przeprowadzonej ewaluacji został sporządzony raport w w/w obszarach i została dokonana ocena działania i pracy szkoły tj. technikum i zasadniczej szkoły zawodowej. Głównym celem ewaluacji było dokonanie oceny pracy szkoły poprzez zebranie informacji i ustalenie poziomu spełnienia przez szkołę wymagań zawartych w rozp. MEN z dnia 07.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Na podstawie tego rozporządzenia szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
1. Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
2. Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
3. Poziom C – oznaczający średni stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
4. Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
5. Poziom E – oznaczający niski stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
W przypadku osiągnięcia przez szkołę poziomu E szkoła zgodnie z prawem jest zobowiązana do napisania programu naprawczego w tym zakresie.
W wyniku ewaluacji zewnętrznej ustalono dla szkoły na Blichu w technikum następujące poziomy wypełnienia wymagania:
I obszar „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz iinej działalności statutowej szkoły”
1. Analiza wyników egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz ich wyników – poziom C
2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności – poziom B
3. Uczniowie są aktywni – poziom B
4. Respektowane są normy społeczne – poziom B
II Obszar „Zarządzanie szkołą”
1. Funkcjonuje współpraca w zespołach – poziom B
2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny – poziom B
3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenia – poziom B
Ogólna ocena poziomu spełnienia wymagania w technikum w ZSP nr 2 RCKUiP jest B
Natomiast w Zasadniczej szkole zawodowej nr 2 szkoła spełnia następujące poziomy wymagań:
I obszar „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz iinej działalności statutowej szkoły”
1. Analiza wyników egzaminów maturalnych i egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz ich wyników – poziom C
2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności – poziom C
3. Uczniowie są aktywni – poziom B
4. Respektowane są normy społeczne – poziom B
II Obszar „Zarządzanie szkołą”
1. Funkcjonuje współpraca w zespołach – poziom B
2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny – poziom B
3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenia – poziom B
Ogólna ocena poziomu spełnienia wymagania w zasadniczej szkole zawodowej w ZSP nr 2 RCKUiP jest B.
Jest to niewątpliwie wielki sukces szkoły na Blichu, doceniony został wkład pracy nauczycieli, osiągnięć uczniów, zaangażowania rodziców i całokształt pracy szkoły na oceny w granicach bardzo dobry. Jest to duże uznanie i wyróżnienie dla szkoły na Blichu,świadczące o bardzo dobrej pracy wszystkich pracowników szkoły.