Projekt „Integracja dwóch narodów poprzez taniec i kulturę ludową - Edycja Włoska”

10.05.2024 10:03

Projekt o numerze 2023-1-PL01-KA122-SCH-000141941 realizowany jest w ramach projektu Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+. Wartość dofinansowania wynosi 225 303,20 zł (185 920,20 zł z funduszy Unii Europejskiej, a pozostała kwota z budżetu państwa).

CELE PROJEKTU:

Uczniowie ZSP nr 2 Centrum Kształcenia Zawodowego im. Tadeusza Kościuszki w Łowiczu w przeżyli niezapomnianą edukacyjną przygodę we Włoszech. W ramach projektu "Integracja dwóch narodów poprzez taniec i kulturę ludową – Edycja Włoska" spędzili 12 intensywnych dni uczestnicząc w zajęciach w szkole partnerskiej Istituto Volta, gdzie mieli niepowtarzalną okazję, by rozwijać swoje umiejętności językowe i cyfrowe. Czas mobilności spędzili także na zgłębianiu tajników włoskiej kultury oraz doskonaleniu kompetencji społecznych i osobistych. Uczestnikami mobilności było 30 uczniów klas II – IV z tzw. grupy z mniejszymi szansami, w tym członkowie Zespołu Pieśni i Tańca „Blichowiacy”.

PRZEBIEG MOBILNOŚCI WE WŁOSZECH

Uczniowie podzieleni zostali na dwie międzynarodowe grupy: taneczną oraz reżyserską. Grupa taneczna miała okazję zaprezentować polskie tańce ludowe na różnych scenach, od występów w hotelu "Al Tarcentino", przez lekcje taneczne w szkole "Istituto Volta" w Udine, aż po wspólne występy z miejscowym zespołem folklorystycznym "Chino Encamora". Uczniowie nauczyli włoskich kolegów poloneza, klapoka i popularnego tańca belgijka, zacieśniając więzi i szerząc wiedzę o polskiej kulturze. Z kolei młodzi filmowcy stworzyli trzy filmy dokumentujące tańce ludowe (Oberek, Klapok, Polka) oraz jeden film podsumowujący "Włochy w pigułce", ukazując integrację polsko-włoską z najlepszej strony.

Tu zobaczycie efekty ich pracy projektowej: Integracja dwóch narodów poprzez taniec i kulturę ludową- edycja włoska – Blichweuropie.eu

Czas we Włoszech był nie tylko intensywny, ale także niezwykle różnorodny. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach językowych w szkole partnerskiej, w zajęciach merytorycznych i terenowych. Wzięli także udział w licznych warsztatach komputerowych, podczas których uczyli się tworzenia grafik, obróbki zdjęć i wideo oraz opracowywania materiałów do wpisów blogowych.

Nie zabrakło też sportowej rywalizacji — wspólne mecze koszykówki, siatkówki i piłki nożnej z włoskimi rówieśnikami były doskonałą okazją do integracji i zabawy. Program kulturowy był równie bogaty. Uczniowie zwiedzili średniowieczne miasteczko Venzone, które po trzęsieniu ziemi w 1976 roku zostało wiernie odbudowane, odkrywając jego odrestaurowany urok. W ramach odkrywania regionu Friuli odwiedzili Zamek Duino, spacerowali Ścieżką Rilkego, podziwiając malownicze widoki na Zatokę Triesteńską, a także eksplorowali urokliwą Wenecję, jej wąskie uliczki, zabytkowe mosty i imponujące budowle.

Po powrocie uczestnicy projektu przedstawili swoje doświadczenia podczas spotkań w szkole. Specjalnie dla tych potrzeb uczestnicy projektu przygotowali prezentacje podsumowującą wszystkie ich edukacyjne, społeczne i kulturowe doświadczenia.

W załączniku do pobrania prezentacja zawierająca podsumowanie działań.

Dla celów upowszechniania rezultatów zaprojektowane zostały również plakat i ulotka, które prezentowane i rozdawane sią podczas różnych wydarzeń w szkole i poza nią.

W załączniku do pobrania plakat i ulotka.

#FunduszeEuropejskie

 

Pliki do pobrania: