Egzamin „e-matura z matematyki” jest innowacyjnym podejściem do tematu egzaminowania uczniów na dużą skalę z wykorzystaniem Internetu opracowany i organizowany przez Politechnikę Łódzką.
„E-matura z matematyki” odbywa się pod patronatem Ministra Edukacji Narodowej, Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Marszałka Województwa Łódzkiego i Dyrektora Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Portal „e-matura” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Egzamin trwa 170 minut, odpowiada poziomowi podstawowemu oficjalnej matury z matematyki. Arkusz egzaminacyjny składa się z zadań zamkniętych i otwartych zrecenzowanych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 RCKUiP im. Tadeusza Kościuszki uczestniczy w projekcie edukacyjnym „e-matura” od roku szkolnego 2010/2011. Jest jedną ze 104 szkół zakwalifikowanych do udziału w projekcie. Szkolnym opiekunem młodzieży biorącej udział w projekcie jest nauczyciel matematyki – Elżbieta Kołaczek.
Zamiast długopisu - klawiatura, zamiast cyrkla - komputerowa animacja.
Pierwszy egzamin e-matura z matematyki odbył się w Szkole „na Blichu” w roku szkolnym 2010/2011. Brali w nim udział ubiegłoroczni maturzyści klas: Technikum Mechanizacji Rolnictwa oraz Technikum Logistycznego. W każdym roku szkolnym takie egzaminy odbywały się przynajmniej dwa razy w roku (jesienią i wiosną). W tym roku szkolnym jest już IV edycja e-matury z matematyki: 13 grudnia 2012 roku i 9 kwietnia 2013 roku> natomiast 18 kwietnia odbędzie się jeszcze jedna tym razem dla trzecich klas. W obu tych egzaminach uczestniczyli tegoroczni maturzyści, klasy: Technikum Mechanizacji Rolnictwa(b) oraz Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego, czyli razem 40 uczniów. Na ekranie wyświetlały się zadania – łącznie 34,w których należało wskazać jedną odpowiedź z kilku. W powiecie łowickim szkoła na Blichu jest jedyną uczestnicząca w tym projekcie. Na platformie „E- matura’’ są dostępne E- korepetycje. Jest to pakiet zadań typu maturalnego, z którego uczniowie realizujący projekt mogą samodzielnie i jak pod kierunkiem nauczyciela korzystać w przygotowaniu do egzaminu maturalnego z matematyki. Projekt ten wprowadza nowe możliwości, być może w przyszłości przyszli maturzyści zrezygnują z długopisów i kartek, a egzaminy będą pisali na komputerach.