ZSP nr2 RCKUiP w ŁSKM

22.05.2013 10:03

Łódzka Sieć Kształcenia Modułowego (ŁSKM) stanowi dobrowolne porozumienie  instytucji działających na rzecz promocji i rozwoju modułowej koncepcji kształcenia zawodowego dla regionalnego rynku pracy na terenie województwa łódzkiego. Zapewni pomoc metodyczną, doradczą, informacyjną, jak również świadczyć będzie usługi w zakresie projektowania, wdrażania oraz oceny jakości nowych rozwiązań programowych i organizacyjnych kształcenia modułowego w systemie szkolnej i pozaszkolnej edukacji zawodowej.

W grupie inicjującej powołanie sieci, która przyjęła nazwę „Łódzka Sieć Kształcenia Modułowego” (w skrócie ŁSKM), znalazły się szkoły i instytucje rozwijające od wielu lat kształcenie formalne i poza formalne w systemie modułowym oraz posiadające udokumentowane doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania programów kształcenia o strukturze modułowej. DO ŁKSM należy 13 szkół w tym:

1. Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 22 w Łodzi

3. Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich w Łodzi

4. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 RCKUiP w Łowiczu

5. Zespół Szkół nr 1 im. Jana Kilińskiego w Pabianicach

6. Zespół Szkół nr 1 im. Batalionów Chłopskich w Bratoszewicach

7. Centrum Kształcenia Ustawicznego Samorządu Województwa Łódzkiego

8. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Łodzi im. Króla Bolesława Chrobrego

9. Łódzka Szkoła Mody Kosmetologii-Fryzjerstwa ANAGRA

10. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 im. Komisji Edukacji Narodowej w Łodzi

11. Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi

12. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Stanisława Staszica w Tomaszowie Mazowieckim

13. Zespół Szkół nr 1 im. Jakuba Stefana Cezaka w Zgierzu

Siedzibą ŁSKM jest Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego

 

Podstawowe zadania ŁSKM są zbieżne z PSKM i obejmują m. in.:

- wymianę doświadczeń, programów i materiałów szkoleniowych, rozwiązań organizacyjnych, metodycznych oraz przykładów dobrych praktyk pomiędzy członkami ŁSKM;

- rozwój programów modułowych, odpowiadających standardom kwalifikacji zawodowych i zidentyfikowanym potrzebom, zgodnym z oczekiwaniami krajowego i europejskiego rynku pracy;

- wypracowanie systemu doskonalenia kadry dydaktycznej i organizatorów szkoleń modułowych w ramach ŁSKM w zakresie: diagnozowania potrzeb szkoleniowych, projektowania programów, pakietów edukacyjnych, nowoczesnych metod nauczania i uczenia się oraz zapewnienia jakości usług edukacyjnych oraz z wykorzystaniem technologii e-learningu;

- współpracę z zagranicznymi organizacjami, wykorzystującymi koncepcję modułowych programów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz włączenie się w sieć europejską dostawców usług z tego zakresu;

- współpracę z pracodawcami, stowarzyszeniami zawodowymi, partnerami społecznymi w zakresie określania potrzeb edukacyjnych i tworzenia nowych ofert programowych w konwencji modułowej

Mirosław Kret