Scenariusz lekcji "WAS IST DEIN HOBBY? Wprowadzenie słownictwa."

26.05.2010 0:00

Paulina Drożdż i Marta Staszewska
nauczycielki języka niemieckiego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 RCKU w Łowiczu

Scenariusz lekcji języka niemieckiego z wykorzystaniem techniki multimedialnej

TEMAT: WAS IST DEIN HOBBY? Wprowadzenie słownictwa.

Cele komunikacyjne:

  • Kształcenie umiejętności opowiadania o zainteresowaniach.

Cele leksykalne:

  • Wprowadzenie słownictwa związanego z uprawianiem hobby i spędzaniem czasu wolnego.

Cele gramatyczne:

  • Wprowadzenie odmiany czasownika zwrotnego sich interessieren.
  • Utrwalenie zasad poprawnej budowy zdania twierdzącego i pytającego.

Pomoce dydaktyczne: komputer, karty pracy uczniów, prezentacje komputerowe.

Formy socjalne: praca indywidualna.

Przebieg lekcji

  1. Sprawdzenie listy obecności.
  2. Sprawdzenie pracy domowej.
  3. Część wprowadzająca:
    • Nauczyciel prezentuje temat lekcji, informuje uczniów o planowanym przebiegu lekcji.
    • Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy i prosi uczniów o wypełnienie asocjogramu znajdującego się w kartach.
    • Nauczyciel pyta uczniów o ich zainteresowania: Was ist dein Hobby? Uczniowie odpowiadają na pytania i wpisują kolejne nazwy zainteresowań do asocjogramu.
  4. Prezentacja nowego materiału.
    • Nauczyciel zapisuje na tablicy odmianę czasownika zwrotnego sich interessieren i wyjaśnia ją. Nauczyciel pyta uczniów o zainteresowania: Wofür interessierst du dich? Wofür interessiert sich dein Bruder?
    • Nauczyciel przedstawia prezentację komputerową zawierającą zdjęcia osób i opis ich zainteresowań.
    • Uczniowie tłumaczą nazwy zainteresowań przedstawionych w prezentacji i zapisują ich tłumaczenie w kartach pracy.
  5. Praca nad nowym materiałem.
    • Nauczyciel przedstawia kolejną prezentację zawierającą zdjęcia osób wykonujących różne czynności w czasie wolnym. Zadaniem uczniów jest opisanie zainteresowań tych osób.
  6. Ćwiczenia utrwalające
    • Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie zadania w kartach pracy. Zadaniem uczniów jest połączenie odpowiednich par wyrazów i odczytanie rozwiązania.
  7. Zadanie domowe
    • Nauczyciel prosi o przygotowanie wypowiedzi pisemnej na temat: Wofür interessierst du dich?
Paulina Drożdż i Marta Staszewska

Pliki do pobrania: